Samochód.

To jest ciekawy samochód…

Cytuje za sprzedającym:

Jest to najmocniejszy i jednocześnie najszybszy pojazd w naszym kraju. Zbudowany przez największa firmę motoryzacyjną – INTER CARS S.A. = bez oszczędności = topowe części z USA i Japoni. Wartość modyfikacji to kwota około 80.000 Euro!!! TURBO Seryjne dwie sekwencyjne turbiny, zastąpiliśmy jedną turbiną Greddy, w skład zestawu turbo wchodzą także sportowe kolektory wydechowe wraz z częścią układu wydechowego, wastegate (zawór sterujący ciśnieniem doładowania) oraz komplet przewodów olejowych. Przy samochodzie mocno wysilonym jedna duża turbina daje lepsze efekty ze względu na mniejszą temperaturę pracy, co za tym idzie powietrze doładowywane ma większy ładunek tlenu = więcej mocy. SYSTEM PALIWOWY W miejscu seryjnej pompy paliwa zamontowane zostały dwie bardzo wydajne pompy BOSCH (każda po 200 litrów na godzinę). Niezależnie zasilają one listwę paliwową Greddy wyposażoną w sześć wtrysków Greddy 720cc. SPRZĘGŁO Seryjne sprzęgło odmówiło współpracy już przy mocy 480KM. Dlatego zdecydowaliśmy się na najmocniejsze sprzęgło wielotarczowe firmy EXEDY. Dzięki doskonałej konstrukcji EXEDY, możliwe jest ruszanie autem bez szarpania, które jest zmorą sportowych samochodów z metalowymi sprzęgłami. INTERCOOLER Seryjny boczny intercooler został zastąpiony ogromnym przednim intercoolerem firmy Greddy. Przy dużym ciśnieniu doładowania dobre chłodzenie powietrza doładowywanego to klucz do sukcesu. Zmniejszone jest ryzyko spalania stukowego, samochód dysponuje większą mocą przy tym samym ciśnieniu doładowania. UKŁAD WYDECHOWY Kompletny układ wydechowy został skonstruowany na bazie elementów z firmy Supersprint. Gwarantuje perfekcyjne odprowadzenie spalin. W przypadku Supry dał zysk 52 KM. ELEKTRONIKA Przy tak poważnych zmianach mechanicznych nieodzowna jest zmiana elektroniki sterującej pracą silnika. Zdecydowaliśmy się na pozbycie seryjnego ECU i zamontowaliśmy w pełni programowalny ECU firmy AEM. Od podstaw zaprojektowaliśmy mapy paliwa oraz zapłonu. AEM steruje także mapą wtrysku wody. W odpowiednim momencie włącza drugą pompę paliwa, etc… Ciśnieniem doładowania turbo steruje elektroniczny kontroler firmy Greddy – Profec B. Daje możliwość ustawienia odpowiedniego ciśnienia w funkcji obrotów. ŚWIECE ZAPŁONOWE Najlepsze świece dostępne na rynku to oczywiście NGK. Wybór był bardzo prosty. Dzięki rewelacyjnej jakości NGK nie mamy problemów z brakiem zapłonu lub innymi anomaliami w cylindrze. W naszym bolidzie są zwykłe miedziane NGK o ciepłocie 9! SONDA LAMBDA W celu uzyskania jak największej dokładności przy sterowaniu pracą silnika, zamontowana została szerokopasmowa sonda lambda firmy NGK/NTK. Mamy możliwość stałego monitorowania stosunku paliwa do powietrza (AFR) WTRYSK WODY W celu dodatkowego zwiększenia mocy zamontowaliśmy wtrysk wody Aquamist. Dysza została zamontowana bezpośrednio za intercoolerem. Dzięki temu powietrze pompowane do silnika pod ciśnieniem 2,1 Bar jest dodatkowo schładzane. Woda w momencie parowania odbiera ogromną ilość temperatury zapobiegając spalaniu stukowemu. HAMULCE Aby zatrzymać 1250 konne monstrum niezbędne są rewelacyjne hamulce. Tym zajmuje się komplet wierconych tarcz Brembo z serii Oro oraz klocki hamulcowe FERODO z serii Performance. Oczywiście wymieniliśmy także przewody hamulcowe na sportowe przewody w metalowym oplocie, pochodzące z firmy ENZet. FELGI Wybraliśmy najlepsze felgi z dostępnych na rynku. ATS seria DTM charakteryzują się bardzo niską wagą oraz dużą wytrzymałością, która jest bardzo istotna na naszych dziurawych drogach. Waga natomiast odgrywa bardzo dużą rolę w momencie przyspieszania. Im lżejsze felgi tym auto szybciej przyspiesza. ZAWIESZENIE Zamontowaliśmy zestaw TEIN coilovers (śrubowe z pełna regulacją twardości oraz wysokości), gwarantują one progresywną pracę oraz bardzo dobre "wybieranie" nierówności. Jadąc samochodem ma się wrażenie jakby było przyklejone do jezdni. WSKAŹNIKI Aby kierowca miał możliwość monitorowania warunków pracy silnika na pokładzie zamontowany jest dodatkowy komplet wskaźników GREDDY. Wskaźnik turbo informuje o aktualnym doładowaniu, Wskaźnik EGT informuje o temperaturze gazów w kolektorze wydechowym – gdyby wartość przekroczyła 900 stopni, należy zwolnić albowiem tak wysoka temperatura grozi wypaleniem dziury w tłokach. Wskaźnik K&N AFR, pokazuje aktualny stosunek mieszanki, w przypadku zbyt ubogiej mieszanki tłoki mogą ulec zniszczeniu – jest to jakby zdublowanie wskazań EGT. Ostatnim wskaźnikiem jest ciśnienie paliwa, jeśli byłoby zbyt niskie, groziłoby to tym samym co zły AFR czy zbyt wysoka temperatura EGT. FILTR POWIETRZA W celu zapewnienia doskonałego filtrowania a jednocześnie dużej przepustowości zamontowaliśmy stożek firmy K&N. FOTELE Zamontowaliśmy kubełkowe fotele Sabelt. Charakteryzują się niska wagą (6kg) oraz bardzo dobrym trzymaniem bocznym a przede wszystkim drastycznie zwiększają bezpieczeństwo kierowcy i pasażera dzięki wielowłóknowej konstrukcji. Jako konieczne uzupełnienie czteropunktowe wyczynowe pasy bezpieczeństwa Sabelt. LAKIER Polakierowaniem całego auta zajęła się firma PPG Polska. Ten wyjątkowy lakier należy do rodziny PPG Harlequin. BEBECHY SILNIKA Miejsce seryjnych tłoków oraz korbowodów zastąpią kute tłoki PowerhouseRacing oraz kute korbowody Carillo. W głowicy wymieniliśmy seryjne sprężyny na tytanowe PowerhouseRacing do tego większe zawory umożliwiające większy przepływ powietrza oraz spalin. W celu polepszenia charakterystyki silnika przy wysokich obrotach seryjne wałki zastąpiły nowe wałki HKS 264 stopnie. Prędkośc maksymalna 380km/h Różne fotki oraz kopie pism gdzie auto było opisane znajdziecie na stronie http://www.intercars.com.pl/r_tuning.htm Cena nie podlega negocjacji albowiem i tak jest to tanio! Samochód został zbudowany w 2004 roku, budowa rozpoczeta była w 2003. Podstawą była Toyota Supra Twin Turbo z 1994 roku jednak z oryginalnych elementów nie pozostało praktycznie nic! Wszystko zostało wymienione na nowe najlepsze jakie jest dostępne na świecie.

Sam

sam

sam

sam

Na koniec dodam tylko, że kosztuje 250 tys PLN