Marketing według Microsoftu…

Serwis Jama Mastaha opublikował taka nowinkę:

Gdyby Microsoft wydał iPoda…

Microsoft przyznał się do stworzenia humorystycznego video, jakie przypadkiem wyciekło poza wewnętrzną sieć korporacji i znalazło się w masowym obiegu. Przedstawia ono fikcyjny proces projektowania opakowania dla odtwarzacza Apple iPod, stanowiący karykaturę marketingu produktów wydanych pod marką Microsoftu. Film pokazuje jak proste i estetyczne opakowanie Apple zostaje zaśmiecone mnóstwem informacji mających podkreślić markę, wyliczyć wszystkie możliwe walory produktu, wykazać oszczędność z kupienia go (choć czerwona naklejka ostrzega, że pudełko jest puste), a także należycie poinformować o wymaganiach systemowych. Produkt dostaje też nową "ludzką" nazwę, która przy co najmniej dwóch linijkach długości gwarantuje, że wpadnie ona każdemu w pamięć. Jak komentuje Tom Pilla, wideo nie miało zostać wypuszczone poza korporacje. Jego celem było wyolbrzymienie cech nie do końca sprzyjających marketingowi produktu i podzielenie się śmiesznymi obserwacjami z kolegami. Chociaż intencją nie było publicznie udostępnienie filmu, autorzy cieszą się, że film śmieszy też innych. [źródło: Bink.nu]

Tutaj można obejrzeć ten film.